Nieuws

FC Utrecht en hummel zetten succesvolle samenwerking voort

5-4-2015 - De kenmerkende chevrons van teamwearspecialist hummel blijven de komende vier jaar de tenues van FC Utrecht sieren. Op 5 april tekenden de partners voor de verlenging van de bestaande sponsorovereenkomst.

De samenwerking tussen de eredivisieclub en hummel is in 2012 gestart en het enthousiasme van beide partijen is nu vertaald in een contractverlenging. Wilco van Schaik, algemeen directeur van FC Utrecht, sprak zijn vertrouwen uit in een langdurige samenwerking met Deventrade, dat naast hummel ook merken als Derbystar en Stanno voert: ‘Wij zijn heel tevreden met deze partner voor onze kleding en zijn ervan overtuigd dat we elkaars krachten versterken. We verheugen ons erop dit positieve effect de komende jaren voort te zetten.’

Ook Arnold de Bruin, algemeen directeur van Deventrade, is blij met de verlenging van de overeenkomst. ‘FC Utrecht is een professionele en stabiele partner in de Nederlandse Eredivisie. Het klikte vanaf het eerste moment en onze kernwaarden en ambities liggen dicht bij elkaar. In de toekomst willen we dit graag samen blijven uitbouwen.’ 

De tenues

De hummel-tenues van FC Utrecht bevatten behalve de kenmerkende chevrons ook diverse details die de shirts zo uniek en vertrouwd maken. Op de borst pronkt de Domtoren, op de buik zijn met een speciale reliëftechniek de letters FCU geponst. De shirts bevatten het karakteristieke diagonale stadslogo van Utrecht en in de nek een subtiele verwijzing naar de drie clubs waar FC Utrecht in 1970 uit ontstond. Als kledingsponsor van FC Utrecht heeft hummel naast wedstrijdshirts, shorts en kousen ook een complete trainingscollectie uitgebracht.