MVO

Als familiebedrijf zijn we van nature gericht op de generaties na ons. Op de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen en de wereld waarin zij opgroeien. De wereld waar we - als vanzelfsprekend - zuinig op willen en moeten zijn. We hebben er immers maar één! Ook als bedrijf zijn we ons daar dagelijks bewust van. Onze maatschappelijke impact, zowel vanuit sociaal als vanuit milieu oogpunt, moet daarom zo positief mogelijk zijn. Voor nu, maar vooral voor later. Dit maatschappelijk bewustzijn is o.a. verweven met onze Code of Conduct, ons lidmaatschap van amfori BSCI en de vervezeling van ons textiel.

 

Code of Conduct

De kernwaarden van het merk hummel worden weerspiegeld in de Code of Conduct. Deze code is gebaseerd op internationale richtlijnen en beschrijft het beleid van Deventrade als opdrachtgever en partner van diverse leveranciers. Deventrade streeft ernaar aansluitend bij haar missie volgens drie pijlers te ondernemen: verantwoord, integer en met hoge ethische standaarden.

We zetten ons in voor veilige arbeidsomstandigheden en eerlijke arbeidsvoorwaarden en houden hier nauw toezicht op. Dit betekent dat we onze leveranciers met regelmaat bezoeken en toetsen. Daarbij worden onze leveranciers ondersteund om de Code of Conduct op te volgen, aansluitend bij lokale wetten en internationale standaarden.

 

amfori BSCI

De Deventrade Group is lid van amfori BSCI, de internationaal toonaangevende beroepsorganisatie voor open en duurzame handel. Dit betekent dat we ons hebben verbonden aan belangrijke waarden van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Iets wat natuurlijk een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn, maar dat helaas niet altijd en overal ter wereld is. Daarom vertellen we u er graag wat meer over.

amfori gelooft in een wereld waarin alle handel sociale, ecologische en economische voordelen voor iedereen oplevert. amfori noemt dit ‘Trade with Purpose’. Als toonaangevende internationale beroepsorganisatie voor open en duurzame handel, brengt amfori ruim 2000 retailers, importeurs, merken en nationale organisaties bij elkaar. Samen hebben zij een hogere omzet dan één biljoen euro.

amfori biedt leden een praktisch kader en kwalitatieve hulpmiddelen waarmee ze de sociale en ecologische prestaties van hun leveranciersketen kunnen beheren en kunnen anticiperen op eventuele trends.

Het werk van amfori helpt organisaties bij het verbeteren van de welvaart van de mens, verantwoordelijk gebruik te maken van natuurlijke grondstoffen en open handel wereldwijd te stimuleren. Dit zijn wereldwijd grote uitdagingen waar gezamenlijke inspanning voor nodig is. De leden kunnen dit niet alleen oplossen, maar samen hebben we een positieve invloed op grote schaal.

Wilt u hier meer over weten? Ga voor meer informatie naar www.amfori.org.

 

Vervezeling van ons textiel

Het overgrote deel van onze productie betreft textiel. Materiaal dat uit vezels bestaat, vaak uit een combinatie van verschillende soorten. Het voordeel van ons textiel is dat dit geschikt is voor  hergebruik of vervezeling. Niet alles kan direct voor vervezeling gebruikt worden, bijvoorbeeld vanwege bedrukking, badges en overige personalisatie.

Van deze vezels kunnen mooie nieuwe producten worden gemaakt, waaronder hoogwaardige grondstoffen voor o.a. de automotive- en nonwoven industrieën. De ecologische winst wordt aangetoond met de Life Cycle Analyse tool (LCA). Hierbij worden o.a. het verbruik van water, energie en chemicaliën in kaart gebracht en de vermindering van CO2-uitstoot geregistreerd.